Přidat odpověď
Samozřejmě, nevíme jestli byla známka za sloh nebo za chyby. Ani pěkně napsaná slohová práce nemusí být hodnocena jedničkou, třeba nebyl dodržen žánr nebo nějaké jiné pokyny ze zadání.
A nejsem učitelka na ZŠ, ale slohovou práci bych hodnotila komplexně a 3 nebo 4 chyby v interpunkci už výborná práce není. Zkrátka na druhém stupni už jednička něco znamená. Mně by ke snížení známky z 1 na 2 by stačilo méně chyb, než další "přírůstek chyb" pro zhoršení ze 2 na 3.
Jedna věc je pravda, dítě by mělo vědět, za co dvojka je.
Pro pobavení
když češtinářka v dávnověku oznamovala známky z maturitní písemky z češtiny, slyšela jsem,
Gladya 2 (interpunkce).
Tenkrát jsem ještě dobře uměla pravidla, v doplňovačce bych to asi dala za 1. Ale jsem asi dys a klidně jsem zapomínala na hacky a carky nad písmeny, natož ve větě. Věděla jsem o téhle své slabině, ale stejně mi něco uteklo, nevím kolik těch chyb bylo. Ale co, ústní jsem to stejně vytáhla na 1.
Neboli nakonec je jen dobře, že si dítě zvykne, že písemný projev se hodnotí jako celek.
Předchozí