Malinko navážu na předchozí diskuzi zde (jednu její odbočku odhledně chyb):
Jak berete chyby, které napáchají sami učitelé v materiálech pro děti či rodiče?
Typicky u nás tzv. týdenní plán, což je papír, se kterým děti pracují při přípravě na daný školní týden - je zde učitelem vypsána osnova, úkoly, různá motta, atd.
Občasný překlep nebo chybějící čárku neřeším, byť tedy bych očekávala, že si to dotyčný po sobě přečte, když to vystavuje na web pro oči žáků i jejich rodičů. Ale perly typu: "Co je to schodnost", "dospělí jedinec" a další hrubice ve mně vyvolávají pochyby o gramotnosti těch pedagogů. A hlavně děti pak čtou takovéhle věci a fixují si to jako platnou variantu
Jak to vnímáte vy? Je to průšvih, nebo je to lidské a pochopitelné? Nebo to vůbec nevnímáte a berete pouze sdělení a nikoliv jeho formu? Kde začíná nutnost gramatické korektnosti, když psaný veřejný prostor je čím dál víc zahlcený různými zmršenými slovy a chybami. Týká se to jen úřední listiny nebo i různých oznámení, inzerce, atd.?