Přidat odpověď
"Vetre, jenže když dite (a pozdeji i dospělý) samo nic nečte, nemusí dělat výstup, všechny informace dostane predtistene, vše jen vyplňuje... tak pak právě nerozumí ani blbým letákům."
Přesně tak. Obecně lépe rozumí textu ti, kdo více čtou, ale není to samospásné. Stačí se kouknout na statistiky. V mezinárodních žebříčcích vycházíme skvěle v počtu přečtených na osobu. Už sice nejsme první na světě, ale pořád jsme šampioni.
Zároveň však vycházíme mizerně v čtenářské gramotnosti. Z toho vyplývá, že číst je fajn, ale zdaleka to nezachrání situaci.
Viděla jsem, jak se čtenářská gramotnost učí v zemích, které jsou na tom mizerně v počtu přečtených knih na osobu, ale přitom vycházejí slušně v čtenářské gramotnosti. Je to přesně to, co tu píšu pořád dokola – častá aktivní práce s textem, byť krátkým. Evidentně to funguje. Jo a taky mě štve, že se všechno hází na děti – málo čtou, takže jsou tupci, nerozumí ničemu. A říkají to často ti, kdo sice přečtou měsíčně 5 knih, ale nepochopí, jestli informace "14.-20.4. bude zastávka mimo provoz" znamená, že už 14. 4. u nich bus nezastaví.
Předchozí