Přidat odpověď
1. Snažím se podporovat, když byli kluci malí, tak jsem jim četla (dali jsme dokonce celého pána prstenů), nebo jsme četli spolu. Teď si o knížkách spíš povídáme a navzájem si je doporučujeme. (a taky jim knihy kupuju)
2.Pokud jde o čtenářskou gramotnost - očakávala bych, že se budou učit pracovat s textem - nějaká cvičení na téma - shrňte podstatu, zjednodušte, nebo naopak - rozviňte, dokončete text..
3. Nevím, že o tom že by čtenářskou gramotnost nějak výrazně podporovali, mladšího syna ve druhé třídě naopak totálně zablokoval požadavek přečíst a do čtenářského deníku zapsat jednu knihu měsíčně.
Zajímavé mi přijde, že každý z kluků je jiný typ čtenáře - starší je typický hltač knížek - užívá si samotný proces čtení a čte hodně. Ale nemá rád nic "moc smutného" jak říká. A taky čte radši anglicky, než česky.
Mladšího musí kniha zaujmout - to je pak taky schopen jí "zhltnout" za dva večery, ale pokud ho neosloví, tak jí klidně odloží nedočtenou. A vybírá si i složitější témata.
Oba už jsou teda dost velký, mladší je v devítce, starší ve druháku na střední, ale měli to tak, co pamatuju.
Předchozí