| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Úplně si nejsem jistá pojmem "čtenářská gramotnost". Upřímně řečeno jsem ti ho asi dosud vykládala hlavně jako "čtení s porozuměním" plus tedy fakt, že dítě vůbec něco čte ~;) Ale asi je ta definice širší?
K otázkám:
1) S dětmi jsme od malička prohlíželi knížky a povídali si, co je na obrázcích atd., se starším tedy (jak je asi obvyklé) o dost víc, před spaním jsme četli, vzdali jsme to, když si děti chtěly raději povídat než poslouchat četbu.
Obě děti jsou přirozeně inteligentní, syn četl už před školou, dcera skoro, oba od začátku vždy rozuměli tomu, co četli (pokud samozřejmě to byl pro ně přiměřený text). Přesto ani jeden moc nečtou, u syna to jednu dobu vypadalo, že se trochu rozjel, ale zase to "umřelo", asi kvůli mobilu a spol. Školní četbu přečte (Řecké báje a pověsti byly tedy trochu boj s výpiskama, ale dal to), ale navíc se mu nic moc nechce, rozhodně ne beletrie. On teda výrazně líp než texty vnímá mluvené slovo, miluje dokumenty všeho druhu v televizi a obsah si fakt pamatuje, včetně bohaté slovní zásoby a faktu, že umí mluvit spisovně jako kniha :-)
Dcera tedy zatím se každý měsíc "protrápí" jednou (jakoukoliv) povinnou knihou, kterou si zásadně chce vybrat sama, což činí podle tloušťky knihy, obalu a obrázků uvnitř ...
2. Od učitelů očekávám, že dokážou alespoň trochu nadchnout děti pro nějaké knihy, synova učitelka nám třeba i opatřila z knihovny seznam "oblíbených nových knih" a na výslovnou žádost rodičů zavedla čtenářské deníky, ale s nechutí, protože říkala, že dle dlouholetých zkušeností ví, že děti buď čtou a nebo nečtou ~;) Dcery učitelka bohužel je ten typ, co už tady někdo psal, že má tendence řešit, kterou knihu "uzná", což dcera řeší tak, že ty které by se paní učitelce nelíbily, do školy nepřinese s tím, že je musela vrátit do knihovny - učitelka všechny ty knihy o konících nemůže znát, takže netuší, že to má písmenka pro prvňáky a 40 stran ~;)
3.Nejsem asi schopna posoudit nad rozsah odpovědi 2), já jsem nikdy neměla konkrétní očekávání, pokud jde právě o čtenářskou gramotnost. Učitelka syna na 1. stupni byla celkové výborná, učitelka dcery slabší, ale slyším o horších. Synova učitele na 8G zatím nejsem schopna posoudit, ale přijde mi jako rozumný člověk. Chuť do čtení jsem doufala, že v dětech podpořím sama, ale nijak zvlášť se mi to nedaří ~:(

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-7= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.