"Při srovnání se zjištěními z minulého šetření České školní inspekce v oblasti čtenářské gramotnosti (školní rok 2015/2016) je patrné, že v mnoha ohledech zůstal stav setrvalý: dominují především základní dovednosti bez dostatečného podílu kritického uvažování nad informacemi v textu i nízká míra jejich zobecňování. Přetrvává také spíše negativní postoj žáků ke čtení."
Prosím o zodpovězení mých otázek, komu by se chtělo. Mám tři dotazy na rodiče, které se týkají podpory čtenářské gramotnosti. Hodně se o toto téma zajímám a cíleně vyhledávám nápady a inspirace do výuky ČJ (čtenářská gramotnost se rozvíjí samozřejmě i v jiných předmětech, v každodením životě, ale mě zajímají konkrétně hodiny ČJ).
1. Jak vy jako rodiče podporujete u svých dětí čtenářskou gramotnost a četbu jako takovou?
2. Co konkrétně jako rodiče očekáváte od učitele ČJ, aby se zlepšila čtenářská gramotnost vašich dětí?
3. Co konkrétně dělají učitelé vašich dětí, aby se zlepšila čtenářská gramotnost vašich dětí ...daří se jim plnit vaše očekávání?
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.