..."Vaznou hudbu velmi citlive vnimaji male deti, jenze malokdo ji umi detem podat vcas. Mozna by to jeste fungovalo od 1. tridy."...
Ano, svatá pravda. Znala jsem třídu a učitelku (bohužel ne ta naše
![~n~](/g/s/15.gif)
![~n~](/g/s/15.gif)
![~n~](/g/s/15.gif)
), která úžasně vedla děti od první třídy k umění všeho druhu,ve Státní opeře byly děti jako doma, chodily na koncerty, výstavy, vedla je k hudbě, divadlu i k výtvarnu, protože sama v tom byla velmi dobrá a pro to nadšená, děti na konci 5. třídy měly perfektní přehled jak v oblasti hudby (včetně postav a dějů z nejznámějších oper), tak v oblasti malířství, sochařství, historie a kultury všeobecně. Dokonce spolu s učitelkou vytvořily na završení těch 5 let moc krásné dílko, které jen podtrhuje jejich úžasný rozhled a znalosti, navíc posloužilo i pro dobrou věc (smysluplné charitě se třída intenzívně věnovala celých 5 let) a kromě uměleckého dílka to byl i pro ty děti do jisté míry "podnikatelký" projekt, na kterém trénovaly a zdokonalovaly svoji finanční gramotnost. Úžasný přístup.
Bohužel v rámci stejné školy jedna z vedlejších tříd nikdy za 5 let nebyla na koncertě vážné hudby, v divadle minimálně a pokud ano, tak nikdy ne na ničem hodnotnějším, co by děti jakýmkoliv způsobem obohatilo, děti nebyly vůbec vedeny k nějakému povědomí jak o hudbě, tak o jiných druzích umění. Místo do Opery měli na programu takové akce jako návštěva brlohu bezdomovce pod jedním močí zapáchajícím pražským mostem a následná procházka s ním, návštěvy různých Eko-koutků, Eko-statků, pasení ovcí, vytváření modelu WC s ekologickým splachováním ze samotvrdnoucí hmoty nebo výroba letáků proti palmovému oleji (mimochodem klidně s gramatickými chybami a výtvarně na úrovni mateřské školy) a následná demonstrace (pořvávání v okolí školy a u metra) a obtěžování kolemjdoucích a řidičů těmi letáky (pod vedením učitelky, během vyučování samozřejmě)
![:-©](/g/s/12.gif)
![:-©](/g/s/12.gif)
![:-©](/g/s/12.gif)