Přidat odpověď
Osobne se domnivam, ze spatna znamka je takove varovani "hele, neco nejde, musis to napravit". Je to zprava i pro rodice - zacina to byt vazne, procvicte to doma.
No a nedalo by se dětem říkat rovnou "hele, něco nejde, musíš to napravit" a dávat rodičům zprávy "začíná to být vážné, procvičte to doma"?
Kdyby tohle šlo samozřejmě od první třídy, všichni by to chápali. Ano, někteří by varování nedbali, ale stejně tak někteří nedbají ani špatných známek.
Navíc slovní hodnocení skýtá možnosti pro dobré ocenění toho, co jde, a zároveň se lze snadněji zaměřit na smysluplný výsledek - tedy na konci roku dítěti napsat "pěkně plynule čteš s porozuměním", ne dát mu dvojku či hůř, protože nachytalo špatné známky tím, že mu to trvalo déle než jiným dětem.
Předchozí