Konzervo, přesně to říkáme synovi i my...že když se bude dobře učit a bude toho hodně vědět, tak bude mít větší šanci vybrat si práci, kterou by chtěl dělat a která ho bude bavit...když ne, tak může skončit třeba taky jako dělník někde na stavbě, v létě, v zimě venku apod... Zatím tedy moc motivovat nepotřebuje, samotnému mu vadí, když dostane horší známku, takže když místo jedničky přinese dvojku nebo trojku, tak se na to obvykle příště pak už líp podívá...ale kvůli známkám jsme ho nikdy netrestali, nebo jsme nedělali nějaká velká kázání, spíš se ptáme, co se stalo, co nevěděl apod... s úkoly je to tak, že to, co musí, to dělá sám od sebe a nahánět ho k tomu nemusíme...ale cokoli je navíc, co by si třeba měl procvičit, ale není to povinné, tak to dělat nechce...tak to prostě nedělá...ovšem jak ho motivovat ke čtení, to bych ráda věděla, momentálně mají mít do konce prosince přečtené dvě knihy z pěti zadaných a zatím neotevřel ani jednu...číst ho nebavilo skoro nikdy a když už, tak úplně jiná úroveň, než už mají teď číst...