Asi poprvé se setkávám s tím, že se někdo tak intenzivně zajímá o předškolní přípravu
. Vážně, většině rodičů je to jedno a očekávají, že se děti vše potřebné naučí tak nějak automaticky. A skutečně, většinu z toho, co by měly děti zvládat, aby měly snadný školní rozjezd, prostě nějak pochytí (barvy, tvary, početní představy...).
Pokud se domníváte, že vaše dítě potřebuje nějakou intenzivnější přípravu, můžete ho rozvíjet sama, je spousta knih a pracovních sešitů dělaných právě pro tento účel.
Ještě dodám, že je úplně normální, že dítě nezvládá úplně všechno. Málokteré dítě je zcela všestranné. Jen kdyby těch deficitů bylo víc, je vhodné posouzení školní zralosti v PPP.
Pracuju ve školce ve třídě s dětmi 4-7 let. Speciální předškolní přípravu dělají děti až ve druhém pololetí, místo odpoledního spánku. Ale jinak po celou dobu docházky do MŠ se průběžně a během různých činností učí vše, co potřebují. Nemusí to být tak, že děti sedí u stolu a paní učitelka řekne "tak a teď se budeme učit to a to", ale jsme třeba na procházce v lese, povídáme si o stromech a učitelka se zeptá, na jakou hlásku začíná dub.