Přidat odpověď
přesně... ono je hezké učit děti umět požádat o pomoc, a umět "si vygůglit" co a jak, ale pak jsou situace, kdy prostě ta pomoc není a gůglit není jak... kromě toho, ono i to gůglení a hledání sousedek zabere spoustu času a v některých situacích ten čas prostě není - takže si myslím, že některé životní činnosti by člověk měl zvládat na té základní úrovni jaksi "automaticky".
U puberťáků (mých i cizích) mě v poslední době překvapil právě nedostatek základních znalostí typu, že si dokáže vyprat v ruce, ale neví, že se prádlo musí vymáchat v čisté vodě. Že nedokáže z hlavy spočítat patnáct procent z padesáti korun. Že neví, jak zjistit, že jsou brambory vařené, nebo jak zapálit oheň.... prostě takové blbosti, ale pak šíleně zdrží, nebo znehodnotí celou akci... že je hlavně potřeba, aby se to dítě naučilo improvizovat a hlavně o věcech přemýšlet - ne dostat všechno předžvejkaný s návodem... nebo strávit cenné minuty hledáním pomoci (viz. vařené brambory), místo píchnutí do nich vidličkou...
Předchozí