Rachel, mam to skoro stejne. Ja se tedy nejlepe ucim z poslechu a cetby, ale nemam mechanickou pamet, neumim se naucit nazpamet ani basnicku a hlavne si ji na dlouho nezapamatuju, vykouri se skoro okamzite. Pokud si neco prectu, nebo poslechnu a premyslim o tom, tak si to zapamatuju skoro navzdy (ne doslovne, vlastnimi slovy).
U nas byl problem v prestupu na jinou skolu, jiny system "vyuky", na druhem stupni ucitele proste nevykladali, porad resili nejake blbosti, od chovani tridy po politiku. Pak chteli prerikat ucebnici zpameti a ja se doma nikdy neucila, mimojine proto, ze jsem byla demotivovana, nazpamet jsem se to stejne naucit nemohla, tak co. Bylo par vykladajicich ucitelu, takze treba fyzika, dejepis, prirodopis jednicky.
Na stredni jsem se narazove ucila matiku s tatinkem - matematikem, jinak nic az do maturity. Opet, u vykladajicich ucitelu jsem mela jednicky, u tech, co rekli par vet a "zbytek si najdete v knizce" to bylo samozrejme horsi. Paradoxne nejhorsi byla anglictina
Na VS se ucim narazove, ale bez problemu, doslovne se nic opakovat nesmi tak jako tak, vsechny zkousky jsou pisemne.
V podstate od takovych deseti let jsem si o sobe vazne myslela, ze jsem blba. V patnacti se mi to snazili vymluvit v PPP, kde se prislo i na to, ze mam dyslexii do te doby uplne maskovanou (az na tu pravou a levou, ty strany proste nerozeznam). Nicmene jsem si to myslela az do takoveho vyzkumu, ktereho jsem se ucastnila diky VS, tam se ukazal opak.