Přidat odpověď
Šuplíku,
vidíš, a já bych skoro řekla, že je lepší, když to ti učitelé neznají.
Už jen proto, že mohou lépe posoudit schopnost studenta zaujmout. Když dvacet let posloucháš rozbory klasiky ze seznamu, musí to přece nudit až na pokraj smrti.
Nejde přece o to, o čem mluví/píše, ale jak mluví a píše, jaké volí výrazové prostředky, jak dokáže argumentovat, to je pro jakoukoli formu vzdělanosti přece daleko lepší než odříkat to, co už za tebe vymyslel někdo jiný. Protože ke každému dílu ze seznamu existuje x odborných posudků, recenzí... dost těžko vymyslíš něco nového ke sto a více let staré knize, max. můžeš rebelsky vyjádřit vlastní názor a říct, že to je kokotina. Což asi není u maturity tak úplně žádoucí.
Fakt netuším, proč by měli maturanti deklamovat školometské znalosti o literatuře, co tím mají přesně prokázat. Jejich VLASTNÍ prezentace, obsahem i formou, mi přijde daleko přínosnější.
Předchozí