Přidat odpověď
pred par lety se ucitelky druhe materstiny (SvA = svedstina jako druhy jazyk) na nejnizsim stupni stezovaly na konferenci, ze deti nechapou, ze maji hlaskovat slova, kdyz jeste neumeji cist a "my vime, ze se musi ucit hlasky a spojovat je do slov" -(tady se ale cteni timhle zpusobem neuci ani deti tady rozene).
Pri nasledujici diskuzi, jak to resit, se postupne ukazalo, ze slo o cinske deti 8 - 10 let, ktere vsechny cist uz umely, ale znaky (=ale ucitelky to jaksi nepostrehly, protoze umely cist urcite mnozstvi znaku. Coz se pochopitelne ucily uplne jinym zpusobem. Od deti se uplne samozrejme ocekavalo, ze maji chapat, co ucitel mysli (a jeste k tomu to chapat v jazyce, ktery temer neznaly). System cteni/vyuky uplne jiny, mnozstvi zvuku, ktere v cinstine ani neexistuji/dite v tom veku uz miva problemy je "slyset" a prakticky nechape, co se po nem vubec chce.
Předchozí