Přidat odpověď
aktivni zasobu si kazdy vybuduje v tom jazyce, ve kterem ji potrebuje. Kdyz ji potrebujes ve vic jazycich a jsi temi jazyky konfrontovana, tak si ji budujes.
Ovsem na to ma vliv i okoli - nektere deti odmitaji dalsim jazykem mluvit, kdyz si vsimnou, ze okoli rozumi ("co by se namahaly", nebo nechteji, aby se kamaradi posmivali/vedeli, ze doma nejsou z teze zeme, nebo proste je pro ne jednodussi neco vyjadrit jednim jazykem a postupem casu na to okoli pristoupi a vzda to, a pod.
Deti, ktere potrebuji nejaky jazyk ve skole, se pochopitelne soustredi na to se ten jazyk ucit, obzvlast, kdyz v tom jazyce maji vsechny predmety. Potom ten druhy "domaci" dost casto rodina vzda. Zvladaji to spis rodiny, kde se ten novy jazyk rodice nejsou schopni naucit, protoze nejak doma mluvit aspon Trochu musi.
To jen na okraj, co my ostatni tak nak v okoli vidime a podle ceho si delame usudek, jak to s tema vice jazycnyma detma je.
Předchozí