Přidat odpověď
Lenko, rezevy by se našly, ale muselo by se chtít. Ale ono je jednodušší nejvíc zatížit zdaněním zaměstnance, protože je to nejrychlejší a nejefektivnější. Tahle nespravedlnost mě rozčiluje už dlouhodobě. Co bych změnila? Jen namátkou:
Sleva na poplatníka. Na slevu v celé výši má nárok každý poplatník, i kyž odpracoval jen část roku. Takže někdo třeba první čtyři měsíce pobíral podporu v nezaměstnanosti, dalších 8 měsíců pracoval, měl 8 mezd. V ročním zůčtování ale může uplatnit slevu celou, za ty čtyři měsíce neuplatněná sleva se mu vrátí v ročním zůčtování. Takže člověk, který pracoval a odváděl daně jen část roku, ještě dostane nemalou část zpět. Nechápu, proč by nešlo uplatnit slevu v poměrné výši za ty měsíce, kdy člověk skutečně poplatníkem byl a pracoval a zaplatil daň.
Předpokládaný příjem. Člověk, který odpracoval v zaměstnání méně než 21 dní dostane podporu vypočtenou z "předpokládaného" příjmu. Nejsou žádné limity na to, co je předpokládaný příjem, takže když se se zaměstnavatelem domluvíš, není problém pak mít podporu vyšší než než by byl původní plat. Takže člověk neodvedl do systému nic, ale podporu může mít vyšší, než člověk, který pracoval a jehož podpora je vypočtená z reálného příjmu.
Pak tu máme další špeky se systémem pěstounské péče, kdy u některých spoluobčanů mají v péči babičky vnoučata, tety své neteře, přitom to všechno žije na jedné hromadě a čerpají nemalé dávky pěstounské péče.
hromady státních úředníků, kdy místa obsazují známí známých, na vcelku triviální dotaz neznají odpověď, ale o tom, jakými prostředky mohou buzerovat jsou poučeni víc než dobře.
Příspěvky státu na bydlení z nichž žijí obchodníci s chudobou.
Mám pokračovat?
Opravdu máš pocit, že nejsou mezery, které je třeba řešit a že jsou to takové pošusty, kterými se nemá smysl zabývat? To fakt nejsou stokoruny, ale miliardy. A fakt ti připadá fér, aby tohle všechno platili daňoví poplatníci ze svých mezd?
Předchozí