Přidat odpověď
Reklamy jsem uvedla jako příklad nálady ve společnosti. Nejde o to, že by se lidi nechali až tak zlanařit reklamou jako takovou, ale o celkovou atmosféru. Většina lidí pracují za běžné platy, tj. něco málo pod oficiálním průměrem a platí buď nájem nebo hypotéku, nemá na to, co je v současnosti vydáváno jako standart. Tj. dovolená v létě, v zimě lyže, minimálně dva koníčky pro každé dítě, dvě auta atd. Navíc dneska spotřebiče vydrží tak 5 let, takže lidi i když třeba nechtějí jsou nuceni pomalu rok co rok kupovat další a další vybavení. Do toho by měli si spořit na důchod, našetřit dětem a ještě případně pomáhat rodičům. A to v situaci, kdy stát si sebere 40% platu.
Je to celý na budku. Nejdřív ti stát ukrojí cca. 40% platu, lidi pak nemají na to, co by chtěli, nebo i potřebovali, tak si půjčí, část z nich to pak nezvládá a pak opět nastoupí stát a hasí následky. To ještě nikdo nepřišel na to, že kdyby si stát z výplaty ukrojil třeba jen 20%, tak ve výsledku na tom nakonec vydělá?
Předchozí