Přidat odpověď
Moderní pedagogika podle mě momentálně neexistuje. Staré požadavky přestaly být aktuální a nové nebyly ustanoveny.
Za mě osobně pořád platí Velká didaktika. Ostatně z ní vycházel Dewey a všichni po něm. Můj osobní favorit a autor, ke kterému se vždycky nakonec vrátím, je Lindner.
Děti nejsou schopné vyprojektovat dům. Ne že by nebylo možné některé děti v útlém věku připravit tak, aby to dokázaly, to vidíme zas a znovu celé dějiny kolem sebe. Také existují různá ztvárnění, jaká je cena takových věcí. Ostatně drtivá většina dospělých také není schopná vyprojektovat dům.
Reformní pedagogika je ta disciplina, ze které pochází projektové vyučování a spol. JE to velmi zajímavá disciplína a stojí za studium. Je dobré si to přečíst a přemýšlet o tom. Není čas. Měli by to dělat učitelé. Oni to celkem často i dělají, celkem často se to pokouší v našich podmínkách uvést v život, pak to vzdají.
Já jsem se jako učitel učila ve Skandinávii a celkem hodně. Skandinávie je celkem mekka moderních reformních metod. A je to taky zajímavé vědět, jak je to tam doopravdy. Akorát že potom víš, že tady to nehrozí.
Předchozí