Přidat odpověď
Monty, naprosto s tebou souhlasim. Jazyky ruzne jsem leta letouci ucila a ruzne veci mi sly desne na nervy. Momentalne hlidam vnuky v Rakousku, kde na rozdil od nas maji znamkovani uz od (nekdy) prvni tridy. Vnucka v prime na gymnaziu prinesla opraveny diktat z nemciny, kde za opomenute carky dostala za kazdou o stupen horsi znamku. (U nas se komatering vubec neznamkuje uz dost peknych let). Diktat cely bez jedine pravopisne chyby. Ja jsem sice carkovaci, ale takove znamkovani diteti veme vubec chut se neco ucit. (Teda ja jsem neznamkovaci, obzvlast, kdyz se jedna o male deti - ty maji mit dodavanou chut se neco naucit a ne porad byt hodnoceny negativne, kdyz to JESTE mezvladnou).
Nektere veci jsou jazykove dulezite, jine k nicemu. Podle mne se na prijimacich testech ma testovat logicke mysleni, eventuelne slovni zasoba - a to jedine podle toho, na jaky obor se vubec dite hlasi. Budouci inzenyr nemusi cestinu ovladat jako nekdo, kdo s jazyky bude nejakym zpusobem pracovat.
Cestina/ani jiny jazyk nejsou pro to, aby jazykovedci meli co na praci, ale proto, aby se lidi domluvili a byli schopni se nejak jazykove vyjadrit. A ani tady ty schopnosti nejsou ocekavany od kazdyho stejny. Jazyk - kazdy - se vyviji bez ohledu na to, co se jazykovedcum, kteri jsou tim posedli, zamlouva. Dneska mame i velkou cast chyb opravovanou pocitacem.
No a cestinari za to nemuzou, ti se ridi osnovami. Ovsem hloupe testy opet vytvareji akademici, kteri to maji na praci.
Předchozí