Přidat odpověď
zefýr,
tak všechno samozřejmě neovlivníš jen výchovou.
Jenže pokud šestiletý dítě nedokáže hodinu sedět ve škole, protože se nudí, tak z mého pohledu je někde chyba, není zralý nebo má nějakou poruchu typu ADHD. Je jedno, jestli kouká z okna, něco si maluje, na něco myslí, píše nebo čte, ale když musí nutně skákat po lavici nebo běhat dokola, tak chyba primárně není v nadprůměrným nadání a jeho nedostatečným využití.
Mně se syn pronudil celý první stupeň, měl sice tendence diskutovat s učitelkou, ale kromě toho prostě seděl a dělal si svý, neměl potřebu viset na lustru z nedostatku intelektuálních podnětů.
Ano, dovedu pochopit tu nudu, že je zbytečná a ten čas by šlo využít nějak efektivně. Ale představa, že jen kvůli nudě se někomu sníží IQ o padesát bodů mi přijde dost mimo realitu. Navíc pokud dítě nevyrušuje, může si ten čas efektivně využít podle svého, pokud tedy učitel není echt debil - a těch zas tolik na školách nebude.
Předchozí