Přidat odpověď
V každé třídě každé základky je takové dítě, takže učitelka se s tím už určitě setkala. Je to taky tím, že věk 6, 7 let je pro některé děti poměrně pozdě na to, aby se učily ty základy, v zahraničí čtou pětiletí běžně a u nás se s výukou čeká. Děti, které mají vlohy se samy naučí spoustu věcí dřív než ve škole. A jsou to pravděpodobně ty, které potom míří na osmiletá gymnázia ze své vlastní potřeby, ne pod tlakem rodičů.
Mě připadá, že se první stupeň strašně přeceňuje, tam já vidím jako důležitější, aby tam bylo hezké a přátelské prostředí a kontakt s kamarády z okolí a aby dítě nestrávilo moc času s dojížděním. O druhém stupni už bych uvažovala víc, tam už taky vidět, jestli šlo skutečně o nadání nebo o urychlený vývoj a skutečně už začínají předměty, které ovlivní jeho budoucí směrování.
Předchozí