Myslíš, že nestačí mít představu o tom, že se nějaká událost odehrála v první/druhý polovině 14. století? Zařadit ji do určitého historického rámce? no, možná si to někdo neumí představit, ale třeba já bych do sebe musela drtit jak informaci "bitva u Kresčaku - 1346", tak "bitva u Kresčaku - první polovina 14. století". jak dlouho informaci v hlavě by udržím, by v obou případech záleželo na celkovém objemu dat, které bych se musela našrotit. s údaji na časové ose velmi volně zacházím, i když se jedná o data, která jsem si sama prožila. kolikrát si z nějakého důvodu (třeba povídání s dětmi) na něco vzpomenu, ale nejsem schopna to zařadit do příslušného časového rámce. děti ze mne kolikrát mají prdelky, protože volně zaměňuji jak jejich jména, tak si vždycky musím spočítat, kolik jim je let, pokud je to důležité (třeba pro nějakou slevu)
a to samé mám mimo jiné s cizími jazyky. nedokážu se je naučit a abych byla schopna pobrat aspoň něco, musím se učit slovíčka a gramatiku, pak jsem schopná splácnout aspoň jednoduché věty. za největší fiasko výuky považuji systém, kdy jsme byly v malém kroužku a vyučující na nás mluvil zásadně anglicky. nejpozději do deseti minut mi naprosto vypnul mozek a já byla schopná jenom sedět, tupě zírat a slintat :-/