Přidat odpověď
Liško, nevím, kde jsi chodila do školy, ale u nás to bylo jedno. A k Romům: jo, měli jsme je ve zvláštní a v řadě případů měly i normální inteligenci, základku by zvládly. Jenže jejich životním snem bylo dostat se do zvláštní školy, protože tamy bylo Romů cca 60%. Jak se tam dostanou? No, nebudou se učit. Jak je k tomu měl učitel na základce donutit? Rodičům to bylo jedno nebo taky o zvláštní školu pro dětu sami stáli a my se mohli zjevit, ty děti se tam cpaly samy a ony v normální škole prostě nebudou a nebudou a udělají všechno pro to, aby byly ve zvláštní. A pak čteš v novinách, jak si Romové stěžujou, že byli násilím přeřazeni do zvláštní školy a oni se tak děsně moc chtěli učit a ti rasýstičtí gádžové jim v tom bránili. A co vím, tak jedna parta dto dotáhla až do Strasburku a Česká republika vyplácena Romům dost vysoké odškodné. Na základě téhle žaloy se pak začala zavádět inkluze.
Když se ale Romčata dostala do zvláštní, byla naprosto spokojená, tam měli redukované učivo a nemuseli se moc učit. Marně jsme hučeli do rodičů, že pak může jen na dvouleté učební obory, ať je nechají na základce, kde můžou i na ty tříleté, ale copak se Rom chtěl něco učit? Cha chá, to spíš naučíš slona tancovat v porcelánu, než Roma naučíš číst a psát. Hele, to byl boj s větrnejma mlejnama, jsem ráda, že jsem ze školství pryč. Mám tam teda spolužáky a jejich story o úrovni studentů na vysokých školách jsou úděsné. Na vysokých školách máme studenty, kteří nezvládají gramatiku českého jazyka ze základní školy, napsat text na jednu stranu formátu A4 je pro ně nadlidský úkol, o dalších znalostech ani nemluvě. Jak chceš tyto pologramoty dál vzdělávat, to pak má např. učit ve školství?
Předchozí