Přidat odpověď
Ahoj, pokud jedete v úterý, tak bych v pondělí jednak pracovala s očekáváním dětí - co si myslí, co čekají, jestli už mají nějakou zkušenost s člověkem, který je z jejich pohledu "jiný". Jestli máš možnost, zkusila bych třeba najít výtvory, nebo práce dětí s nějakým handicapam - ať už třeba obrázky, nebo videa. A zabývala bych se otázkou, zda i ve třídě jsme vlastně všichni stejní - nejsme, každá jsme jiný - jinak vypadáme, jinak se chováme, máme rádi jiné věci, ale stejně se nám spolu žije ve třídě hezky. V úterý výlet, a zbytek týdne bych pracovala s tou úterní návštěvou: napadá mě - nevidomí: sebeobsluha, hmatovka, orientace v prostoru, výtvarka poslepu, nebo třeba s tmavými brýlemi atd. Dále - podobné aktivity, ale třeba s pomocí jen jedné ruky, v tlustých rukavicích (simulace toho, když je někdo hůře obratný). Jaký mám pocit, když dostanu úkol, který nemohu zvládnout. Smál se mi někdo za něco, co třeba neumím? V podstatě stěžovat dětem jejich drobné denní úkony tak, aby je to dovedlo k poznání, jak to může být těžké, když člověk má nějaký problém. Možná bych jim dala v úterý i nějaký úkol - zapamatovat si jména některých dětí, všimnout si, co děti dělají a s čím třeba mají potíže.
Předchozí