Přidat odpověď
Janet, napsala jsi to přesně. Možná právě proto jsem tak otrávená. Když mám dítě s IVP nebo SPU, tak potřebuji pro zdárný postup, aby se mnou rodina spolupracovala, aby byla mou prodlouženou rukou doma. Možná by úplně stačila jen kontrola pomůcek a kontrola, že dítě úkol dělá (ne správnost). To samé platí u slabších dětí "bez papírů". Když vidím, že to děcko nezvládá bez pomoci, tak prosím rodiče o pomoc. Nedělám to přece kvůli sobě, ale kvůli jejich dítěti. Bohužel se dost často setkávám s tím, že tím rodiče prudím, protože je jim to docela šumafuk.
A co se týká dyslexie a dysortografie, mohou mít dopad i na matematiku. Můj žák se úplně ztrácí v dělení pod sebou, nezvládá se orientovat v těch číslech v prostoru. Dříve mu dávala učitelka M čtverečkovaný papír, aby se lépe zorientovat. Není pravda, že dys nemají dopad na matematiku nebo naukové předměty. Mají. Pokud máš jasná doporučení z PPP, trvej na jejich plnění. Já se také musím piplat se zkrácenými diktáty, dělat doplňovačky atd. Dokonce i v dějáku má pro SPU trochu jiné, zjednodušenější materiály. Pokud učitelka nebude spolupracovat, obrať se na vedení a poradnu.
Předchozí