Přidat odpověď
Konvalinko,
já se s dcerou (6.třída) taky učím. Denně. A hodně.
Ale dcera má IVP (SPU-dyslexie, dysgrafické prvky, dysortografie, částečná dyskalkulie - to teď nově od 6.třídy - jen prý v "percepční oblasti" - není schopná si zapamatovat násobilku. I když jsme ji trénovali i o letních prázdninách, aby nezapomněla. I o minulých letních prázdninách, v průběhu roku. Marný boj. A taky počítání s přechodem přes desítku. Dělá jít o problém. I když dle PPP má logické uvažování výborné. Chápe výborně. Inteligence na horním pásmu průměru)
Má to v IVP napsáno všechno. I že na to mají brát ohledy. A berou - češtinářka úžasná. Teď nově jsme v jiné škole ve vedlejší vesnici (naše vesnice je jen do 5.třídy). Češtinářku si chválím. I když úkoly máme pořád. Z každé hodiny. Jak z mluvnice, tak i z literatury jednou týdně, do slohu někdy ano někdy ne. Někdy jsou úkoly i delší, někdy jen krátké cvičení. Dcera nemusí vypisovat celé věty, ale jen slova třeba. Takže bere ohledy. Ale úkoly vypravováváme poctivě. Vždy si dcera vše píše do úkolníčku. I když má silné adhd, tak se snaží soustředit a zapisuje (protože co nezapíše, tak absolutně neví).
Je to opravdu o rodičích, aby děcku pomohli, když potřebuje. A absolutně nechápu ten přístup jak tady zakladatelka píše, že děcka nedělají úkoly a že rodičům je to jedno.
Dcera jak je roztržitá, tak neustále něco zapomíná dávat do aktovky. Takže denně jí večer kontroluju aktovku. Většinou něco chybí.
Včera jsme měli první konzultační hodiny. Akorát s matikářkou teda asi bude problém. Protože mi řekla že neví proč by jí dávala nějaké úlevy (méně příkladů na písemce - aby měla více času - tak jak má napsáno v IVP) (nebo v počítání v hodině jestli by mohla mít pomocnou tabulku s násobilkou, at jí to jde rychleji, a at pak doma nemusí dopisovat co nestihla). Tak prý ne. Dialog nebyl možný. To mě fakt mrzí. Učitelka jinak sympatická. Myslela jsem že se nějak domluvíme, po dobrém. Ale fakt mě překvapil ten negativní přístup. Nebo spíše zamrzel. No uvidíme, jak se to bude vyvíjet :-(
Na schůzkách se třeba jedna maminka ptala třídní učitelky, že jako jak má ona vědět, jestli má syn úkoly. Že se ho zeptá doma jestli má úkoly, a on řekne že ne. A na druhý den dostane pětku. Že existuje přece elektronická žákovská. Kde je i sekce domácích úkolů. Tak proč to tam učitelky nedávají. To by přece musely zblbnout. Kdyby tam měly všecko zapisovat, podle mě. To je přece na zodpovědnosti toho děcka, at si to zapíše do úkolníčku. A ne peskovat učitelku v šesté třídě. Že rodič neví že děcko má úkol. My máme tolik domácích úkolů, že už ted skoro končíme úkolníček, a budem brzy začínat nový. Řekla bych že je těch úkolů až někdy moc. Ale zase si to aspon děcko procvičí. Z té češtiny jsem i ráda, protože vidím posun, bez úkolů by se děckám moc procvičovat nechtělo. Z té matiky bych ubrala, protože když je dítě s SPU - tak je to tak časově náročné, že si to nedovedete představit :-(
Předchozí