Přidat odpověď
"Nějaká domácí příprava šla úplně do háje. Rodiče nezajímá, co děti umí a neumí"
- postřeh z druhé strany barikády - opravdu mě zajímá, co moje děti umí a neumí, mám snahu provádět s nimi domácí přípravu - ale v jejich učebním materiálech se doslova ztrácím.
Když jsem kdysi dávno chodila do školy já, postupovali jsme v učebnicích postupně od začátku ke konci. Takže rodičům stačilo se zeptat, kde jsme ve škole skončili a věděli, že vše co je v učebnici před touto látkou musím umět.
Nyní děti v učebnicích přeskakují. Takže já prostě nevím, co v učebnici už umět mají a co teprve budou brát. Na češtinu, matiku mají mraky procvičovacích sešitů. I v těch přeskakují, navíc některé nevyplní ani ze čtvrtiny.
Nejhorší jsou jazyky. V učebnicích nemají vůbec žádnou gramatiku. V němčině nemají gramatiku dokonce ani v sešitech. Dítě není schopno říct, jakou gramatiku probírají. Hodiny prý probíhají tak, že si z učebnice čtou článek a učitelka se jich ptá na věci z článku. Známky má hrozné. Kromě slovíček prostě netuším, co se s nimi mám učit. Hledala jsem i na webu školy něco na způsob učebních osnov. Nic takového tam není - jen obecné kompetence, žádná konkrétní gramatika. Chystám se psát učitelce mail, jestli by mi nenapsala, jakou gramatiku už mají děti umět. Na angličtinu jim platím soukromé doučování, na němčinu asi budu muset taky.
Předchozí