v tomhle směru jsem ráda za svou rozštěpenou osobnost, kdy na otázku jsem schopna odpovědět a zároveň s klidným svědomím říct, že jsou i jiné volby a jiné možnosti, které jsou správné z pohledu někoho jiného... takže když se mě syn ptal, koho budu volit, mohla jsem mu říct, že budu volit tu a tu stranu, ale je to proto a proto a že v jiné situaci bych třeba volila jinak... takže se nemusím obávat, že bych tím podsouvala svůj názor (jak taky, když nemám jen ten jeden, že
) a zároveň se nemusím nutit do pozice apoliticky korektní... a vlastně právě to bych chtěla i od učitele - měl by být schopen na takovou otázku odpovědět nepřímo, vysvětlit dětem, že každý má nějaký osobní postoj, svou vlastní situaci a z té pak vyplývají jeho preference... že co je správné a jediné možné pro pepíka z plzně nemusí být správné a jasné pro andulku z brna, natož pro vendu z prahy... která možnost byla (je) ta nejlepší se stejně ukáže až s časem, kdy se ze současnosti stane historie (a i pak to bude jen názor, nikoliv fakt)