Přidat odpověď
Motýle, no jo, ale za nás (u mě v 80.letech) byla výuka jiná. Slabé děti byly ve zvláštních nebo ve speckách, nemusely se řešit děti inkludované, IVP, ADHD, dys atd. Tehdy většina dětí normálně zvládla frontální výuku. Sice to byla dost nuda přečíst článek v učebnici, udělat zápis, ale nereptali jsme, nic jiného jsme neznali. Dnes děti nejsou schopné držet pozornost, činnosti musím stále střídat...cokoliv dělám max. 10 minut. Šesťákům děsně trvá zápis, nestíhali bychom prezentace, názorné pomůcky nic. Jasně, že se dnes vše dětem ulehčuje, protože ony už nejsou ochotné dělat něco, co je nebaví. Jsou roztěkané, nesoustředěné, musím pracovat skupinkově, k tomu potřebuji různé materiály. Ve třídě část vynikajících premiantů...na druhé straně dítě, které v šesté třídě neumí psát písmena, nemůže si vybavit, jak se které píše. Tyto děti nemohou mít stejnou výuku. Výborní by se ukousali nudou, ti slabší naopak nestíhají při klasické frontální výuce. Každý pořád srovnává dnešní školu s tou "naší", ale dnes jsou děti úplně jiné...proto i výuka musí být.
Předchozí