Přidat odpověď
Myslím, že většina dětí k samostatné přípravě dozraje někdy mezi 1. a 3. třídou. Jak moc pomáhat - to záleží i na tom, jak moc škola tlačí, chce to vybalancovat směřování k samostatnosti a stres ve škole, když se nedaří.
Moje mladší celý první stupeň bojovala s poznámkami za zapomínání, já jí v tom v reálu moc nepomáhala (asi jsem mohla víc), jenom jsem se snažila připomínat v obdobích, kdy se to nahnulo příliš.
Možná by pomohlo mít denně vyhrazený čas na "chystání aktovky", avizovaný nějakým alarmem na mobilu, kdy se dítě chvilku soustředí na druhý den, k tomu rozvrh, kontrola požadavků v deníčku, možná seznam, co do jednotlivých předmětů, a skutečně ten seznam procházet, nejen přeletět... aby se to stalo rutinou.
Pokud situace drhne směrem ze školy (nepíše si mimořádné požadavky), bude to chtít spolupráci tímto směrem.
Předchozí