...j.a.s...,
ale napadlo. Už jsem psala, učila jsem roděleně kluky a holky fyziku a bylo to čistě kvůli tělocviku a aby se to do toho rozvrhu vůbec nějak vešlo
. Poznamenaná tím byla akorát výuka (metody a formy práce), protože kluci ze dvou paralelek měli spíš zájem si dokazovat, jací jsou borci, přičemž se rozhodně nepředháněli ve znalostech z fyziky. A to byl můj problém, ne jejich. Vliv na obsah výuky to samozřejmě nemělo.
Rozhodně to nebylo o tom, že by se kluci učili zapojovat elektrické obvody a holky rýsovaly těžiště. Dělali všichni všechno a nevidím důvod, proč by to tak nebylo i v informatice. Tu jsem je učila taky. Ty rozdělené třídy na fyziku jsem na informatiku měla normálně po paralelkách a byl to v jedné děs a v jedné těžká pohoda, prostě proto, že jedna třída měla o výuku obecně větší zájem než druhá. Ta ze tříd namíchaná jednopohlavní fyzika byla lepší, protože se promíchaly ty nerovnoměrné třídy.
Nikdy se dopředu nedá říct, že to nebo ono řešení je špatné nebo dobré. Tady už dopředu všichni vědí, že holčičky budou šizené chudinky sekretářky a z kluků budou geniální programátoři a to ta výuka ještě nezačala
.