Přidat odpověď
sovice,
já nesoudím, jestli dobře nebo špatně. Jde o to, že rodiče si něco vynutili, a škola má poměrně omezené možnosti, jak to řešit.
Je otázka, jestli tahle možnost byla zmíněna už při rozhodování se o přesunu výuky informatiky, a pokud ano, jestli to někomu vadilo.
Jak jsem psala, já kdysi učila rozděleně holky a kluky i fyziku. Předpokládám, že to na nich žádné neblahé následky nezanechalo, když je fyziku, která je klukům předhazována ještě mnohem déle než informatika, coby jejich doména (kluci víc chodili na průmyslovky atd.), učila ženská....
Ostatně jsem učila i tu informatiku, a nebylo to proto, že by tam muž - informatik nebyl.
Je zajímavé, že nikomu nevadí třeba skautské oddíly, kde se děti dělí na holky a kluky už od nejmenších. To vadilo na skautech vždycky mně, zejména když jsem měla možnost vidět i rozdíl v náplni a činnostech. Alespoň jsem tady ještě kritiku skautů z tohoto důvodu nezaznamenala.
Ale že by možná čistě teoreticky mohl někdo navzdory učebním plánům mohl třeba zauvažovat nad tím, že by holky učil trochu jinak než kluky, a znovu zdůrazňuju, že k ničemu takovému zatím ani nemělo šanci dojít, tak je z toho velké haló a škola je strašná, protože kastuje a podceňuje holčičky a určitě z nich chce udělat sekretářky a nedat jim možnost se patřičně rozvinout. Tak to mi zase přijde fakt ujeté.
Předchozí