Přidat odpověď
Dělení podle pohlaví v tělocviku má zřejmě smysl, dala by se najít pro a proti, ale výhody podle mého názoru převažují, především z důvodů studu, puberty atd., to vnímám jako důležitější než to, že kluci obecně běhají rychleji a dohodí těžkým předmětem dál.
S výjimkou tedy toho TV lze ve škole uplatnit dělení do skupin v základu dvěma způsoby - náhodně (třeba abecedně), což by ti mělo dát dvě zhruba stejně výkonné skupiny, tedy klasický průřez třídou v menším, nebo schopnostně, kde je rozdělíš na dvě skupiny podle toho, co umějí, jak se to někdy dělává u jazyků. Genderová skupina může být imho akceptovatelná jen tehdy, když čekáš opravdu stejné průměrné schopnosti, v situaci "rozdělíme na holky-kluky, protože kluci jsou v tom lepší a můžeme je víc rozvíjet" je to sprosťárna k nadaným holkám; chceš-li dělit výuku na "pokročilejší x méně pokročilí", musíš použít skutečný test, ne genderový předpoklad.
Každopádně je rozdělení podle pohlaví v předmětu, kde je podle panujících názorů jedno pohlaví lepší než druhé, demotivační pro ty nadané z druhé skupiny. Technicky nadanou holku tak např. velmi dobře ubíjíš, nedáš jí stejnou příležitost k rozvoji jako jejím technicky nadaným klukům spolužákům a hodíš to na její ženství. Jak smysluplné, ve škole!
Pokud už je opravdu zcela nutné dělit nějaký předmět do hodin proti tělocviku, použila bych něco neutrálního, kde se neuvažuje "lepší přirozené nadání", třeba laboratoře z chemie nebo biologie, tam se imho taky uživí půlení třídy.
Předchozí