Přidat odpověď
Mluvím o dětech s mentální retardací (ne s hyperaktivitou či poruchou řeči) - ty dle mého nemají v normální ZŠ co dělat, bohužel dnešní systém je tam tlačí. Znám maminku, která takové dítě má a s prominutím dobroserové její dítě tlačí do běžné ZŠ, kde byla totálně nešťastná. Přitom už druhým rokem chodila spokojeně do specky. Přitom je pouze "opožděná" Jenže zatímco v 1. třídě všechny děti sčítaly a odečítaly do 10, ona skončila u pětky a s jazykem na vestě, ve čtení sotva uměla písmenka a nezvládala slabikovat - měla super učitelku, ale byla tam nešťastná. Cítila, že je ve všem poslední, že nezvládá tempo spolužáků, že na to nemá... Maminka ji poté vyjednala specku a holka tam prý doslova rozkvetla - patří tam k nejlepším, mají čas se jí věnovat, má tam spolužáky na podobné úrovni, speciální pedagogy apod. Bohužel letos na matku začala PPP tlačit aby šla dívka zpátky do ZŠ, jak to dopadlo nevím, ale maminka naposled říkala, že se přestupu pokusí zabránit, protože dcera se ve specce cítí skvěle a do ZŠ zpět nechce.
Předchozí