kreditko,
tohle není o škole, ale o učitelce. Taky to tak dělám a dělala jsem vždycky, když se nepovede test více dětem, prostě test jakoby nebyl, jen ho projedeme spolu, opravíme, dovysvětlíme, procvičujeme dále, později zkusíme znovu. U jednotlivých selhání to dělám stejně, když je to hodně špatné, známku nepíšu, nechám dítěti čas na docvičení, případně ho svěřím asistentce, pak si napíše test nový. N´Mým cílem je, aby to to dítě umělo, ne aby mělo špatnou (nebo vůbec nějakou) známku. Uspokojení z toho, že něco umím, je nejlepší hnací motor. Funguje u těch nadprůměrných i u těch nejslabších úplně stejně, na rozdíl od známek, které sice ty nadprůměrné ženou, ale slabé ubíjí.
Jo a k vyjmenovaným slovům, moje čerstvá zkušenost je, že to je ve třetí třídě ten nejmenší problém. Zvládají je alespoň průměrně i děti, které doteď chybují v měkkých a tvrdých souhláskách. Začali jsme někdy v listopadu, teď najíždíme poslední řadu (po V). Třetí třída má jiná úskalí, mnš třeba přijde, že je toho strašně moc v prvouce, a ani matematika není taková sranda, i když mají násobilku celou už z druhé třídy. Je tam hodně nových věcí a je potřeba je opakovat pořád dokla, protože strašně rychle se zapomínají. Takže i když teď umí zaokrouhlovat, tak když to nebudou dělat dva týdny, musí se to skoro celé znovu probrat, takže několikrát v týdnu alespoň něco zaokrouhlit musí. Do toho tam je dělení se zbytkem, sčítání a odčítání trojciferných čísel, vícěúrovňové slovní úlohy, počítání se závorkami a i v geometrii už je toho dost....Zatímco vyjmanovaná slova fungují pořád stejně, jen si jich postupně víc a víc pamatují, tak v té matematice musí neustále přepínat mezi různými "látkami". A tím, že je to všechno nové a nezautomatizované, tak je pro ně ještě těžké vymyslet jen ze zadání, co se po nich v tu chvíli chce.
prostě třetí třída se nese ve znamení vyjmenovaných slov, ale (nejn) můj dojem je, že za to, že je trojka tak náročná, vůbec nemohou
.