Já taky měla uvádějící učitelku. Na té první škole kdysi, to ani nevím, ale byla to malá škola a vím, že mi tam pomáhala třeba ředitelka, když jsem něco nevěděla. Rozhodně mě nekoupala v nevědomostech o tom, jak co funguje.
Na minulé škole jsem měla jako uvádějící tu kolegyni z kabinetu. Ta mě měla jak svou dceru (tu měla taky, stejně starou jako já), sice jsme metodicky byly pravé opaky, ale respektovala mě, nesnažila se mě předělat, za což jsem ráda, co jsem potřebovala, v tom mi pomohla.
No a na téhle škole jsem jako uvádějící "chytla" kolegyni z paralelky, na škole byla o rok déle než já, starší je také o necelý rok a už během prvního půlroku se z nás stala nerozlučná dvojka. Sedly jsme si maximálně, a ano, i jako uvádějící se osvědčila, co jsem potřebovala, mi ukázala, řekla, nenápadně (protože já nesnáším otevřenou kritiku a ona je velmi vnímavá) me usměrňovala...
Zkušenost od jiných dvojic uvádějící učitel - nováček je taková, že někteří, i když měli uvádějící učitele, tak neměli šanci a skončili jako neschopní. Většinou to ztroskotalo na tom, že si vzájemně lidsky nesedli (byl v tom i učitel - muž, proto měkké i). No a někde je problém, že když je ten uvádějící příliš direktivní, tak vlastně předává své nedostatky dál, což může také nadělat víc škody než užitku. Takže sláva za uvádějící učitele, ale tím, že se to nařídí a bude to navíc moct dělat jen někdo, se ještě nezaručí, že to bude dobře fungovat
.