Eržiko,
žádný takový výstup na konci druhé třídy není. RVP výstupy jsou tři. Na konci prvního období 1. stupně (3. třída), na konci druhého období 1. stupně (5. třída) a na konci 2. stupně (9. třída). Mezi tím si to může škola rozložit, jak chce.
Co se týče KSV (zjednodušeně čtení, psaní, sloh), tak na konci prvního období je dáno, že:
plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti
porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti
pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost
v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči
volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích
na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev
zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním
píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky;
kontroluje vlastní písemný projev
píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení
seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý
příběh
Jenže některá škola má ten který požadavek třeba už na konci první třídy (zařazeno v ŠVP) a pak ho musí vyžadovat. A není možné dát si všechno jako výstup až v té třetí třídě, v každé třídě musíš mít z každé té oblasti ke splnění něco.
Pak jsou tam ještě minimální požadavky (v podstatě přepsané RVP pro ZŠ praktické), tam jsou ty výstupy zase ještě jinak formulované a u jednotlivých dětí je můžeš použív v rámci IVP k redukci učiva, pokud to PPP doporučí.
Vůbec není pravda, že se mají všichni najednou učit to samé. Od září už je poměrně dost nástrojů, jak to dělat jinak. Problém je, že individualizovat v třicetihlavé věkově homogenní a schopnostmě heterogenní třídě je realitě dost vzdálené. Já jsem momentálně na hranici fyzického vyčerpání. Vlastní rodina už ani neví, že má matku. Spím 3 hodiny denně a totálně nestíhám. A to dělám naprosté minimum z toho, co bych dělat mohla. Takže problém fakt není v tom, že by někdo nakazoval učit (se) ve stejnou chvíli totéž
.