Přidat odpověď
Fed,
no právě, my dospělí to vidíme, protože máme tu zkušenost desítky let. Ale vytvořit u dítěte automatický spoj 7 + 3 (6 + 4 apod) je makačka, kterou ale většina odsoudí jako naprosto nesmyslné opakování zbytečností (to jsou ty sloupečky na rozklady čísel, neustálé doplňování do 10, 20)...
Další krok je naučit se to aktivně používat.
To dítě musí mít motivaci to v tom příkladu vidět a použít. U soutěživých je to snadné, tam je prostě necháš soutěžit v menších skupinách, kdo nejrychleji....a zejména ti slabší počtáři pak rádi využijí a cíleně hledají, jak si to ulehčit. A je super, když se jim to pak začne vyplácet a začnou být rychlejší než ty za do té doby považované za lepší...
U nesoutěživých dětí tu motivaci hledáš jinde, třeba v tom, že je trochu zahltíš, a jejich motivací je se toho co nejrychleji zbavit...
To vše v případě, že je nutné, aby to to dítě zvládlo zrovna v tuhle chvíli. Jinak jsem zastámce spíš toho, že pokud má dítě ty spoje naučené, tak až to bude potřebovat, tak to prostě využije.
Předchozí