U nás si nástroje vybraly děti samy. Starší začala už ve školce hrát na zobcovou flétnu, později přešla na altovou... přes veškeré snahy hraní na flétnu šestým rokem pověsila na hřebík - čili za mě, to byly vyhozené a opravdu nemalé peníze
I když přínosem je, že se vůbec nemusí učit hudbení výchovu ve škole a naučila se krásně zpívat. Když na ni začínala pískat měla hudební sluch, ale zpívat neuměla, hraním se zpívat naučila a zpívá opravdu moc hezky. To že s flétnou sekla byl ale zřejmě výsledek i nového pana učitele, který jí moc nesedl a škola neměla náhradu...
Mladší zpívala také dříve než mluvila a to tak, že si broukala známé písničky a my poznávali, co zpívá. Sama začala brnkat na klavír, klávesy... tak nějak samozřejmě jsme brali fakt, že si vybrala sama a my jí umožnili na klavír hrát. Nyní hraje 3. rokem, jede zrychleně v nauce a zvládá to na jedničky je velice moc šikovná... nemáme obavy, že by chtěla klavír pověsit na hřebíček.
Osobně bych se snažila výběr nástroje nechat na dítěti.
Jinak ani jedno z mých dětí nechodilo do přípravky bez hraní na hudební nástroj - je to pro mě novinka, že někdo chodí do přípravky, a až po roce řeší na co bude hrát