Přidat odpověď
Jsou alternativní školy vždy nejlepší variantou pro dítě?
Ne, nejsou. Ale je dobře že existují, protože klasická škola také není vždy nejlepší variantou pro každé dítě.
Existuje nějaké dítě/puberťák, kterému styl výuky nevyhovoval a je spokojenější na klasické základce popř. 8 a 6-letém gymplu?
Mým dětem Montessori vyhovovalo, líbilo se jim tam, ale ta nejstarší, když byla nucena změnit školu a chodit do klasiky po přestěhování, tak mi říkala, že se jí líbí i tam. Že jí vyhovuje, že jí učitelka říká, co má dělat, že je to pohodlnější. No a chytla skvělou třídní, co jim psala týdenní plány, dávala týdenní domácí úkoly a celkově to nebrala až tak klasicky, takže zas taková změna to nebyla. Na gymplu je taky spokojená.
Nejmladší naopak Montessorku hodnotí jako to nejlepší, co poznala (klasickou základku, domácí školu, gympl a Montessorku).
Zbylé dvě prošly jen klasickou základkou, na gymplu jsou spokojené, ale nevadilo by jim učit se doma a jak je znám, v Montessorce by byly nadšené.
Jaké děti to bývají - ty které nerady spolupracují či jaká jiná specifika mají?
Moje děti jsou každé jiné. Na běžné škole ničím extra nevybočují, až na jednu z dvojčat, ale i ta na gymplu v pohodě zapadla (na rozdíl od klasické základky, kde byla vyčleňovaná a nešťastná). V Montessorce také ničím nevybočovaly.
Co rodiče - jsou nuceni více spolupracovat a dělat "tvořivé" práce s dětmi či pro školu?
Nemuseli jsme dělat vůbec nic. ´Místní klasika nás vytěžovala nadprůměrně, jejím požadavkům jsme nestačili, pořád bylo všechno špatně a nic nebylo dost. V Montessorce jsme jen tak z pozvdálí přihlíželi, jak se dítě učí, jak mu to jde a jak ho to baví....
O to víc jsme pak chtěli něco udělat, když to bylo potřeba. Ne ohledně výuky, to celé zajistila škola, ale tak okolo, provozně....dobrovolnost je totiž děsně fajn.
Jsou děti/pubertáci z těchto škol méně náchylní k elektronickým závislostem a více čtou nebo to více závisí na povaze jednotlivce?
Bude v tom povaha a taky životní styl rodičů. Naše holky jsou s elektronikou srostlé, protože my taky, čtou spíš míň, i když já čtu hodně a muž na dnešní dobu dost.
A jak pak vůbec zvládají "tuhý" režim na běžných středních a náročných vysokých školách?
Zatím mám zkušenost jen se střední školou, tedy spíš osmiletým gymplem, jeho nižším stupněm, jen jedna už je na vyšším. Dvě jsou vysloveně premiantky, jedna je spokojená, jedna si zvyká. Problém mají akorát s lidskou hloupostí, nesmyslnými požadavky (třeba ty stokrát zmiňoavné a odsuzované okraje v sešitech) a arogancí některých typů lidí.
Předchozí