Přidat odpověď
Nehledě na to, že družina docela vyčerpává a asistence jde pak stranou. Jedna vychovatelka od nás to takhle táhla dva roky a vzdala to, už dělá jen vychovatelku, druhá to zvládla rok, také už je jen v družině. třetí to teď pojede druhý rok, ale jen díky tomu, že nemusí být s dítětem, díky kterému ji ve třídě mám, pořád, jako je to třeba u dětí s PAS nebo LMR. No a často si během přítomnosti ve třídě dělá věci do družiny, protože to prostě nestíhá, asistuje už jen tam mimochodem, což mě někdy štve. Dřív mi pomáhala s administrativou, mohla jsem ji využít na zaměstnání dětí, když třeba vybírám peníze, ani jsem jí nemusela říkat a udělala to sama, a teď je na ní vidět, jak je unavená, jak to dělá jen proto, že musí, samotnou ji to rozhodně nenapadne...
Asistence je náročná a vyčerpávající, zejména u dětí s problémy v chování, vyžaduje neustálou pozornost a plné nasazení a ne až při hašení požáru, ale právě v jeho předcházení. A vidím to u nás ve škole, když pak po půl dni asistentka jde a vykryje ten čas, kdy si rodiče vynutili hlídání dětí před kroužky, tak je to super, protože učitel má čas na přípravu, asistent dostane zaplacené hodiny a přitom může něco málo nachystat pro sebe na asistenci, ale jinak jde hlavně o to, že tam prostě je. Jakmile se musí dětem naplno věnovat, mít pro ně připraveno, vést spousty dokumentů a tak, je to v háji.
Předchozí