Přidat odpověď
Jj, znám.
"Skoro mám pocit, že si na věci chce přicházet "po svém", ne tím školským systémem, ale máme s tím samozřejmě potíže, protože si nás učitelka volá do školy a upozorňuje nás na to."
To je tím starým školským systém, starý přístup, staré osnovy nepřizpůsobené ve většině škol "jiným" dětem.
Prostě rozvíjí se věda a technika, informatika, metodiky a přístupy ve státních školách zůstávají. Ono teda asi není moc nikdo, kdo by "po novu" učil, spousta učitelek s těmihle dětmi ani neumí, nerozumějí jim.
Některé děti se přizpůsobí i tomu starému zbytnělému, osobnosti chtějí pracovat po svém...a není to jen o inteligenci.
Hodně jsem to vnímala na jedné z dcer, chytrá je jak opice, je schopna se bavit o lecčems s jakýmkoli dospělým, sciotesty jako nejlepší široko daleko...a vyšla školu se dvěma čtyřkami! Byla to taková malá učitelská "pomsta" za tu určitou dceřinu osobitost, která se ale vůbec nějak výrazně navenek neprojevovala tím, že by nějak okatě vybočovala z řady nebo narušovala výuku nebo tak něco. Spíš ten vnitřní její přístup...
Dneska si říkám, že jsme měli hledat školu jinou, "alternativní", no nevadí, na střední je výuka jiná, do školy chodí ráda, učitelek si váží...častokrát dokáže o krátce doma i poutavě vyprávět...a dohledávat si určité souvislosti a detaily.
Když jsem dokončila peďák na začátku 90.let, byla veliká euforie z alternativními postupy, spousta knih, nově vydané metodiky - jenže ono leccos prostě ani technicky opět s 30 dětmi ve třídě nejde...Něco nejde, na něco učitelka nemá sílu nebo schopnosti nebo aspoň chuť.
Spoustě dětí narozeným po tom r.2000 to nestačí, chtějí to jinak, spousta z toho, co se učí, jim přijde zbytečné, k ničemu, nepotřebné a ve své podstatě mají i pravdu.
Hledala bych učitelku s tím novějším přístupem, mám takových pár bývalých kolegyń, fakt zapálené učitelky milující děti.
Předchozí