Přidat odpověď
Dobrý den, maminky, setkaly jste se někdy s jevem, že dítě diagnostikované jako nadané nemá zájem o školu a neprospívá, jak by mělo? Mám syna, u kterého bylo nadání stanoveno několikrát (ne že bych na tom bazírovala, spíš jsme sledovali jeho chování a tohle nám, v PPP opakovaně vyšlo) ... je to věčný koumák, experimentátor a kutil, ale škola jako by šla mimo něj, práce v hodinách ho nebaví, úkoly odbývá a známky nijak dobré nenosí .... vždy už je kouká, aby už mohl být venku a řádit s kamarády; nedaří se mi ho motivovat k větší pečlivosti. Skoro mám pocit, že si na věci chce přicházet "po svém", ne tím školským systémem, ale máme s tím samozřejmě potíže, protože si nás učitelka volá do školy a upozorňuje nás na to. Nestojím prosím o komentáře typu "třeba není tak chytrej jak si myslíte" ... jde mi o to, zda u určitého typu těchchle dětí může jít poznávání jakoby "mimoškolní" cestou. Vždy jsem si myslela, že nadané dítě je takový malý Einsteinek, co ze sebe jako z rukávu sype vysokou aritmetiku a hlavní města afrických států; ale u nás to takhle není. Spíš tam cítím nějaký vzdor vůči školním institucím a touhu dělat si věci po svém, ale nevím, co s tím. děkuji.
Předchozí