Přidat odpověď
Zvídavá ženo, z toho, co píšeš, je znát, že nevíš, o čem píšeš. Mimořádně nadané děti nejsou ty, kterým to ve škole "jde", nebo ano, jde jim to, ale až příliš snadno a rychle, ony potřebují adekvátní (větší) zátěž právě tak, jako děti se SPU apod. potřebují úlevy, mívají problémy v sociální a emoční oblasti, potřebují individuální přístup. Pokud to nemají, jejich problémy se ještě prohlubují a manifestují se všelijak (úzkosti, poruchy chování), nebo minimálně ty děti nejsou spokojené. Je jednadvacáté století a většina z nás si pod vzděláváním představuje něco jiného, než že to "jde".
Segregace (speciální třídy pro nadané) nejsou jediným možným řešením, myslím si, že většina mim. nadaných zůstává v běžných třídách a více či méně profitují z více či méně naplňovaných IVP. Tedy jsou pohromadě s běžným vzorkem populace, což má své výhody, ale nevýhody taky. Takové dítě je nutně velmi osamělé, a to i když není ostrakizované nebo jinak vystavené šikaně.
Předchozí