Festina - a to by mě na tom právě dost děsilo.
Alternativní školy - pokud to dobře chápu - jsou navenek velmi svobodomyslné, liberální a pro děti, ale fluktulace pedagogů je hlavním problémem už léta a na všech těchto školách.
U nás se to prostě ještě neumí.
Málo se pracuje s faktem, že nejen děti mají právo na svobodu a výchovu dle svých schopností, na základě všech možných lidských práv, ale že stejná práva mají i učitelé.
Znám několik takových, kteří učili na alternativních školách.
Cítili se tam nesmírně omezení a svázaní tou neomezeností a svobodou
Nemohli se projevit ani jako pedagogové, ani jako lidé - vedení mělo jasnou představu, kterou vyžadovalo respektovat do posledního puntíku. Nejaká kreativita nebo osobnost učitele, je nezajímala.
Vedení takových škol chce zároveň flexibilního, chytrého, talentovaného pedagoga kreativce a zároveň absolutně poslušnou ovci, respektující všechny podmínky a výmysly, zcela bez výhrad a jakékoli problémy se řeší tak, že za to může učitel, nikoli žák či rodič.
Trojúhelník rodič - učitel - žák, který má být vyrovnaný, je tam zcela rozpadlý a učitel je ten poslední, s kým někdo diskutuje.
V podstatě je jako pokladní v supermarketu - má jen účtovat nákup, ale naprosto jí nepřísluší zákazníka nebo jeho nákup jakkoli hodnotit, a pokud ano, pak vždy kladně a jaéoli zákazníkovo pochybení padá na hlavu pokladní nebo obchodu...