Maargitt, přesně, můj syn je taky extra citlivé dítě a jakékoli soutěžení odmalička nemá rád...a i když se náhodou k nějakému nechal strhnout (což bylo výjimečně), nebo byl k tomu nějak donucený, tak i v případě, že byl první, tak to u něj občas klidně vyvolalo i záchvat pláče nebo prostě pocit nepohody, ačkoli by měl mít vlastně radost...jinak já osobně, pokud bych u dítěte viděla, že bude problém i se čtením, tak bych ho nejspíš do bilingvní třídy prostě nedala, ale to je věc názoru...my jsme šli trochu opačnou cestou, syn je hodně citlivý, ale zároveň chytrý, ale vzhledem k dysfázii jsem předpokládala, že nějaké problémy mohou přijít...navíc běžně početnou třídu by prostě psychicky nedával...takže jsme zvolili logopedickou, kde je v podstatě na špičce třídy...a nijak ho to nebrzdí, naopak jde si pořád dopředu svým tempem, sám se často chce učit věci i napřed a naopak tím, že mu jde většina věcí líp, než ostatním, tak je pro něj takový hnací motor a začíná být odvážnější, sebevědomější, ta úzkostnost a přecitlivělost hodně ustoupila a už to s ním docela jde
, problémy zatím nenastaly, ale ještě neříkám hop, leccos se může projevit třeba až přijde víc gramatiky apod...zatím to bylo všechno celkem lehké a dost čerpal z toho, co už uměl před nástupem do školy....ale doufám, že to bude i nadále v pohodě...