Přidat odpověď
Del, to co píšeš zní rozumně, o klavíru i sportu. Možná to tak je a pro malou je to dobré, možná ale mám pravdu i já, že by jí pomohlo ubrat (ten posilující sport zařadit do volnočasových aktivit, víkendů v jiné volnější formě nebo do prázdnin a klavír (nevím, jako ho u Maargit pojímají) vzít opravdu s učitelkou a ve formě: "klavír je zábava a odpočinek, vše na pohodu".
Přiznám, že Maargit tolik nečtu a nevím třea vůbec, co řešili kolem ang a jak mají pojmutý ten klavír atd. (což jsem ve svých příspěvcích psala, nač reaguji) ale např. od ní vím, že po prvňačce chtěla, aby si úkoly dělala sama - což mi osobně skoro vyrazilo dech. Protože podle mne tohle některé děti zvládnou a některé na to "nemají" (a záleží samozřejmě také na těch úkolech a kolik je na děti kapacity a kdy je mohou dělat-něco jiného rodič na volné noze nebo babička, jenž umožní dítěti udělat úkoly ve pro něj ideální čas např. brzy odpoledne, něco jiného rodič vyzvedávající dítě v družině v 17.30..).
Tj. maminka, která na prvňáčka tlačí, že by si úkoly měl psát sám, té se mi nechce příliš věřit, že i jinde nemá podobný špatný odhad a své dítě nepřetěžuje.
Školu vypichuji, protože tu zvládnout musí, vše ostatní může vyřadit. Proto já kladu důraz na školu.. další aktivit lze přibrat později. Školou zatížená je a bude tj. cokoli dalšího co již jakkoli zatěžuje (a jsi si jistá, že ten klavír, sport atd. ji jen přináší pozitiva a vůbec ji to netěžuje - já právě ne) přidat později. Zatím nechat třeba ve velmi volné formě.
Pro mé děti také vidím přínosy v skautu, dalším sport event. šachy apod... ale vše má svůj čas. Tohle jim přidáme později, ne už jako prvňáčkům. Teď hrají šachy doma s tátou a kromě sportu co teď mají sportují volně (víkendy fotbálek, házení s míčem s rodiči apod.)
Předchozí