Přidat odpověď
glakatko,
bez ohledu na to, že se najde spousta dětí, které pero drží špatně přes veškerou snahu učitelů a rodičů (taky mám doma jeden exemplář ze čtyř), tak se vyplatí nějakou tu energii v tomto věku do toho vložit. Ono totiž většinou nejde o to, že by se dítě nenaučilo psát hezky, jako spíš že mu pak psaní může působit jiné obtíže, jako třeba bolení ruky nebo zad, jak se kroutí na židli, protože kvůli špatně chycenému peru nevidí na to, co píše, apod.
Takže většinou základem je trojúhelníkový profil a silné tužky s měkkou tuhou. Někdy to nestačí, pak jsou různé gumové násadky na tužky, tužky s vodícími drážkami.
No a pro samotný úchop mi ve třídě pomohla básnička, hodně dětí si díky ní dokázalo tu tužku naštelovat správně:
Vezmi palec, ukazovák,
zob, zob, a máš zobák.
(když dáváš palec a ukazováček k sobě, je to jak když ptáček zobá, ostatní prsty jsou schované v dlani)
Do zobáčku tužku dáme, (ty dva prsty tužku udrží a na psaní stačí)
prostředníčkem podpíráme. (takže prostředníček uvolníme z dlaně a tužka je na něm položená, ale prst sám se kreslení neúčastní)
A ještě mě napadlo, že spíš než psaní tiskacích písmen by to teď chtělo uvolňovací cviky, ne papír, ale velkou tabuli s křídou (klasickou, ne ty tlusté), protože tu křídu to člověka nutí držet správně. Nebo velkou bílou tabuli a tlusté fixy.
Předchozí