Přidat odpověď
Škola bez papíru žádat (na kraji, tedy o navýšení prostředků na mzdy) o AP nemůže.
Papír bez spolupráce s rodiči nevznikne.
- Ideálně rodič ví, zajistil papír a dostaví se s ním včas. Hotovo.
- Pokud ne, škola odhalí problém a musí o něm přesvědčit rodiče. Ti často několik měsíců tráví info, že dítě je jaksi postižené a nečiní (to je přirozený vývoj).
Někdy pro změnu není v jejich schopnostech/možnostech ani objednat termín a dostavit se s dítětem na vyšetření - poruchy učení a různé závažnější potíže bývají často dědičné a následky nese člověk kolikrát až do dospělosti, tito rodiče mají co dělat sami se sebou.
- Škola může max. objednat odborníka přímo do školy, na takovou návštěvu se čeká obvykle několik měsíců (běžně 3-4). I tak musí rodič spolupracovat - přinejmenším souhlasit a podepsat. Často odborník zoufale potřebuje spolupráci dalších - neurolog, psychiatr, psycholog apod. Je to běh na dlouhou trať.
Bez papíru může škola zaměstnat AP, pokud:
- peníze dá zřizovatel (1 AP = cca 200tis/rok)
- škola je velká, má např. několik set žáků a k tomu ideálně velmi mladý pedagogický sbor
Škola totiž dostává peníze na žáka, ale vyplácí zaměstnance dle věku. Je tedy zatraceně znát, jestli těch třeba 25 učitelů je těsně před penzí nebo hned po škole (rozdíl mezi oběma extrémy může činit za rok v tomto případě skoro milion korun, což je 5 AP). No ale pak bude šťastná škola s mladými učiteli třeba řešit následující rébus - zvýšit počet hodin angličtiny, dělit na jazyky i tam, kde to není povinné - nebo si dopřát několik AP?
Předchozí