Přidat odpověď
Dobrý den,prosím o vaše zkušenosti, jak s tělesně postiženým dítětem ve vyšších ročnících.Jsem rodič dítěte s obrnou nohou,syn je chodící,jen nezvládá větší vzdálenosti,tam je nutný vozík.Neudrží dobře rovnováhu,padá,chůzi do schodů zvládne s držením,ale dolů je potřeba ho jistit.První a druhou třídu chodil do ZŠ,učebna byla v přízemí,přesuny nebyly potřeba.Jinak do i ze školy a jídelnu jsem s ním zvládala sama.Nyní je v domácím vzdělávání,příští školní rok bychom chtěli,aby šel do školy.To již bude v 6.ročníku,takže na téměř každý předmět bude třeba přejít do jiné třídy.Škola,do které by měl znovu nastoupit,je bariérová,jeho ročník je ve druhém patře.Syn měl v 1.a 2.třídě asistenta,ale třídní učitelka si s asistentkou nesedla a spolupráci odmítala.Běžné bylo,že syn šel s aktovkou na zádech v chumlu dětí,bez jakéhokoliv jištění.Navíc jeho paní učitelka měla třídu i na tělesnou výchovu a i když měl syn IVP v tělesné výchově,známkovala ho ze šplhu na tyči,navíc do žákovské knížky.Nyní již bude mít třída jiného třídního učitele.Jak byste řešili takové dítě ve své třídě?Jak mám postupovat z pozice rodiče? Nejsem prudič,vždy jsme se mohli domluvit,nechtěli jsme nějaké supervýhody,jen bychom rádi,aby byl syn zajištěn a nedošlo u něj k úrazu.Navíc je dyslektik a dysgrafik,motorika je horší.Škola má asistenty,ale nemá žádnou zkušenost s tělesně postiženým dítětem,to nám bylo jasně řečeno.Jinak syn není postižený mentálně,naopak je velice chytrý a vnímavý.Bohužel nemusí moc velký hluk.Děkuji za rady.
Předchozí